Návrat k prírode...
...alebo ako neprísť o vlasy I.





Starostlivosť o vlasy patrí skoro ku každodennej aktivite. Vedeli ste, že za celý život spotrebujeme približne 510 šampónov?

Vystriedala som naozaj veľké množstvo šampónov. Od tých najdrahších (pretože som si myslela, že ten najdrahší zo salónov bude najlepší) až po tie naj
lacnejšie (pretože som jedného dňa prišla s teóriou, že možno práve tie najlacnejšie budú tie pravé) a dospela som k záveru, že všetky šampóny majú len krátkodobý efekt. Zo začiatku sú vlasy neuveriteľne dokonalé, no keď miniem asi polku fľaštičky, začnem byť nespokojná, vlasy sú opät suché a začínam znovu prečesávať internet, aby som našla nový šampón, ktorý by som mohla vyskúšať. O vypadávaní vlasov a suchej svrbiacej pokožke ani nehovorím. Po veľkom "boome" so zdravou stravou a kozmetickými produktami šetrnými k životnému prostrediu som si začala študovať  čo našej vlasovej pokožke a vlasom škodí, čo ich vysušuje a oslabuje a čo spôsobuje padanie vlasov. Po celom študovaní som dospela k záveru, že ani jeden šampón ktorý som doteraz používala nebol ani trošku prírodný, nebol šetrný k životnému prostrediu, ani k mojim vlasom. Začala som preto pátrať a nakoniec som našla rôzne druhy šampónov, ktoré spĺňali kritériá šetrnosti k životnému prostrediu a k vlasom. Tak som ich začala postupne skúšať. O mojom skúšaní šampónov napíšem neskôr, ale po určitej dobe som sa dostala k šapónom od značky "SANTE". A práve o tejto značke chcem písať. 

Na obale svojich produktov majú uvedené motto: "Care for you and the world", čo u mňa celkom zabodovalo. Ale dôležitejší bol pre mňa obsah a jeho účinok na vlasy. 
Aktuálne som si kúpila už druhý šampón od Sante, čo sa teda bežne u mňa nestáva, ale vráťme sa k tomu úplne prvému z tejto značky:

Sante Volume Shampoo - Bio Henna & Beer



V popise sa píše, že šampón dodáva objem a lesk. Vďaka bohatému obsahu medu, piva a bezfarebnej heny vyrovnáva a revitalizuje vlasovú pokožku. 

Po použití šampónu ma prekvapil naozaj slušný objem vlasov. Nečakajte zas obrovskú leviu hrivu, ale vlasy sú po použití prirodzene nadýchané a pôsobia zdravo.
Konzistencia prípravku je gelovitá v priesvitnom žlto-hnedom odtieni. Vôňa je prírodná. Šampón pení oveľa menej ako komerčné prípravky na ktoré sme zvyknutí, preto si ho pri umývaní nanášam dvakrát. 



Dôležitý je ale výsledok z dlhodobejšieho používania a ten bol pre mňa naozaj prekvapivý. Šampón som používala vždy s kondicionérom "Sante Shine Conditioner"(o ktorom si tiež niečo povieme) a výsledok bol po dvoch mesiacoch presne taký aký som potrebovala. Zdravé, lesklé vlasy, ktoré prirodzene rastú, pôsobia hustejšie, pretože sa nelámu a vypadávajú oveľa menej.

Zloženie a vysvetlivky:

Aqua (Water)
Hlboko pramenitá voda je prirodzene čistá (nechlórovaná), jej funkciou je hydratácia povrchu pokožky a pôsobí ako rozpúšťadlo pre vo vode rozpustné zložky a rastlinné extrakty

Beer
pivo

Coco Glucoside
Prírodná povrchovo aktívna látka rastinného pôvodu (na báze kokosového oleja a cukru v miazge)

Alcohol
Čistý, nedenaturovaný etylalkohol, konzumný alkohol získaný fermentáciou rastlín s obsahom škrobu alebo cukru. Alkohol je nasadený ako rozpúšťadlo pre extrakty a rôzne účinné látky. Má tiež osviežujúci, adstrigentný (sťahujúci), tónovací a konzervačný účinok a tiež stimuluje krvný obeh

Glycerin
Glicerín, súčasť všetkých tukov a olejov. Má hydratačné účinky. Získavaný výhradne z rastlinného oleja

Disodium Cocoyl Glutamate
Jemná umývacia zložka - povrchovo aktívna látka rastlinného pôvodu

Sodium Cocoyl Glutamate
Biologicky rozložiteľná povrchovo aktívna látka rastlinného pôvodu 

Glyceryl Oleate
Emulgátor z obnoviteľných surovín: rastliny glycerín, rastlinná kyselina laurová. Viaže olej a vodu, stará sa o pokožku.

Sodium PCA
Sodná soľ pyrolydonkarboxylovej kyseliny (PCA). Má hydratačný účinok, PCA je hlavnou zložkou prírodných hydratačných faktorov (NMF) v rohovej vrstve kože.

Xantan Gum
Polysacharid, ktoré produkujú mikroogranizmy z rastlinných substrárov, obsahujúce cukor. Gél/zahusťovadlo, stabilizátor emulzií.

MEL
Med, má hydratačné a zvlhčujúce účinky.

Arginine
Arginín je aminokyselina. Aminokyseliny sú stavebnými kameňmi bielkovín a tvoria prírodný hydratačný faktor (NMF) ľudskej kože. Udržujú mierne kyslý povrchový film a viažu vlhkosť.

Triticum Vulgare Bran extract
Pšenica.

Lawsonia Inermis
Výťažok z rastliny lavzónia farbiarska (hena).

Indigofera Tinctoria Leaf extract
Extrakt zo sušených a rozdrvených listov indiga farbiarskeho.

Hydrolyzed silk
Hydrolyzovaný hodvábny proteín, má antistatické účinky, zvlhčuje. Používa sa ako pleťový a vlasový kondicionér.

Parfum (esenciálne oleje)
Éterické oleje, destiláty, parfumy, vône a aromatické látky -kolektívny termín pre všetko čo obsahuje vonné látky: od jednotlivého esenciálneho oleja až po parfumované zložky skladajúce sa z mnohých rôznych vôní.

Citric Acid
Kyselina citrónová, získavaná kvasením zo substrátu kukurice. Používa sa na reguláciu hodnoty pH kozmetiky.

Phytic Acid
Kyselina fytová je ester kyseliny hexa phosphoric Inozitol. Má čistiace účinky.

Limonene
Deklarovateľná vôňa obsiahnutá v parfumovaných zložkách.

Linalool
Deklarovateľná vôňa obsiahnutá v parfumovaných zložkách


Nie je pravidlom, že jeden šampón sedí všetkým typom vlasov a vlasovej pokožky, no za pokus to predsa stojí.

Komentáre

Obľúbené príspevky